Consell Comarcal del Vallès Occidental
Ets a Inici - El Consell - Àrees de Treball - Territori - Oficina Comarcal d'Habitatge

NOVETATS

Nova línia d’ajuts COVID -PRESENTACIÓ DE SOL•LICITUDS SUSPESA-

04/06/2020

Resolució TES/1199/2020, de 29 de maig, de suspensió de la presentació de sol·licituds dels ajuts per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social de la COVID-19 en els lloguers de l’habitatge habitual.


En data 18 de maig de 2020 s’ha publicat al DOGC la Resolució TES/1047/2020, de 12 de maig, per la qual s'estableixen les condicions d'accés als ajuts per contribuir a minimitzar l'impacte econòmic i social de la COVID-19 en els lloguers de l'habitatge habitual, que produeix efectes a partir de l'endemà de la data de publicació


La convocatòria estarà oberta des del 19 de maig fins al 30 de setembre.


Els requisits clau per obtenir la condició de beneficiari dels ajuts són:

  • Acreditar la situació de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda a conseqüència del COVID-19 (situació d’atur sobrevinguda, haver patit un ERTO o una retallada de sou a conseqüència de la COVID-19, o altres de similars).
  • Topall d’ingressos màxims el mes anterior a la sol·licitud, establerts per la Resolució segons composició i característiques de la Unitat Familiar (UF).
  • Renda de lloguer + despeses i subministraments bàsics resultin superiors al 35% dels ingresso nets de la UF.
  • L’habitatge ha de ser habitual i permanent.
  • Justificació del pagament de la renda de lloguer els mesos de gener, febrer i març.
  • Renda màxima de lloguer de 900 euros.

 

Es tracta d’ajuts directes per pagar un màxim de 6 mensualitats de lloguer (màxim 900 euros de renda), des d’abril a setembre, per a famílies amb despeses de lloguer i subministraments bàsics que superin el 35% dels seus ingressos. A la demarcació de Barcelona s’estableix la quantia màxima de l’ajut en 750 euros mensuals.

 

 

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS TELEMÀTIQUES, AJUT COVID


Donada la situació actual d’emergència sanitària, l’AHC està promovent i facilitant el tràmit telemàtic d’aquestes sol·licituds, per evitar els tràmits presencials i el contacte amb el paper i afavorir l’agilitat la gestió.

 

En aquest enllaç hi ha l’accés al portal de tràmits de la Generalitat, i tota la informació amb un apartat de preguntes freqüents i 2 manuals de tràmits: un que explica com registrar la sol·licitud i l’altre que explica com donar-se d’alta a l’idCAT per poder fer la sol·licitud telemàtica.

 

Des de l’Agència també es posa a disposició un telèfon de suport al ciutadà per les consultes que puguin tenir per la seva tramitació:  900922841.

 

En casos excepcionals, quan sigui del tot impossible fer la sol·licitud telemàtica, podeu trucar al vostre ajuntament o a l’Oficina Comarcal d’Habitatge (93 727 3534), on se us assessorarà i, en cas necessari, se us donarà cita prèvia per a la formalització presencial de la sol·licitud.

Oficina Comarcal d’Habitatge del Vallès Occidental
Adreça: Ctra Nacional 150, km 15. 08227 - Terrassa
Telèfon de contacte:   93.727.35.34
Fax: 93.727.19.69
c_e: ccvoc.habitatge@ccvoc.cat